Welcome with Islamic Greeting, Assalamualaikum w.b.t. May peace, mercy and blessing of Allah SWT, of Almighty God on you

Monday, February 27, 2012

To do List

Oh, baru-baru ni kehidupan dunia memang sangat busy. Kalau kita tak pandai manage masa dengan optimum memang sampai sudah tak kan cukup masa tuh. Ada kerja itu lah, ada kerja ini lah, tapi kalau difikirkan balik, ini ke purpose of life aku? Bukan kan. So kene la bahagikan masa untuk dunya dan akhira. Masuk minggu ni, dah seminggu aku habis exam sem yang ke-4, kiranya naik je sem baru ni, aku dah dikira student engineering year 2 la. Owh! Baru perasan umur pun dah cecah 20. Dah tua dah, adeh. (>,<") huk, huk. Tapi yang paling tak best, exam kali ni ada 1 paper aku kene resit. Bapak arh! Cuak giler kowt. Tapi, Alhamdulillah lah dah lepas dengan jayanya. Huh, tapi ada perkara yang lagi tak  best. Sem ni, ura-ura mengatakan ada 5 orang dari batch aku yang kene dismiss. Memang unexpected la. But what I believe, God had already prepare for them a better way of life, they and all of us here need to find the hikma. Bawah ni, list exam's paper yang aku dah lalui. 
  • Fundamentals of Telecommunication Engineering *
  • Science & Technology Japanese (Kanji & Vocab)
  • Writing and Expression*
  • Science & Technology Japanese (Grammar)
  • Science &Technology Japanese (Reading)
  • Mathematics 2*
  • Information Processing 2*
  • Physics 2*
  • Chemistry 2*
  • Mechanics of Materials 1*
  • Repeat Mechanics of Materials 1*
* = in japanese

Fizzy Yusop   :Weh sam, ko jadi MC taw malam farewell dinner senpai(senior).
Aku               :Apa?!
Fizzy Yusop   :Ko nanti jadi MC dengan Wafa Syakira ganti Miizan dan Sumaiyyah.
Aku               :Cehh! Kurang ajo. Sedap-sedap je suruh orang. Hahaha.
Fizzy Yusop   :Ah, aku tak kira. Aku bertugas urus majlis malam tuh nanti. Haha.

Adeh! Tambah satu lagi kerja. Nak kene buat skrip plak tuh, tapi gaya spontan. Huhh! Tak boleh nak relaks sikit. Good News! Mark of Jurist (Al Kauthar Institute) akan diadakan di Malaysia. Sejak aku join AlKauthar untuk beberapa bulan yang lepas, aku jadi tertarik dengan course nih. Walaupun course ni agak mahal, each course RM 200++. Tapi aku rase ni course intensif yang terbaik pernah aku join. Yang paling penting kita kena cari ilmu dunya dan akhira bukan memikirkan soal duit, tapi janganlah sampai tak manage finance tuh. Kali ni speaker nya ialah Sheikh Tawfique Chowdhury.





Mark Of A Jurist Trailer(had been held in Toronto, Canada)




“Nothing that I have ever studied about Islam, has changed my thinking and allowed me to mature in my thoughts about this deen and about what Allah wants from us from our life in the 21st Century, like the knowledge of the rules of Fiqh. A person who learns it grows wiser by the day and is rewarded with amazing insight into this religion.”
** [Sheikh Tawfique Chowdhury]



No comments: